Pages

Wednesday 14 March 2012

BN Melaka adalah parti yang paling jahil tentang Tata Negara?

Barisan Nasional Bukit Baru sekali lagi telah membuat kontroversi berkenaan bendera parti mereka yang digantung pada balai raya milik orang ramai.

Sekali lagi bertempat di Bukit Pulau, Dun Bukit Baru, BN disini kelihatan ingin meng-hakmilik-kan balai raya kegunaan orang ramai untuk kegunaan parti mereka.

Bendera BN meriah digantungkan disana seolah-olah balai raya tersebut dibina dengan memungut derma dari ahli-ahli bersekutu mereka. Malahan yang lebih mengecewakan bendera Malaysia langsung tidak dipasang.


Apakah balai raya tersebut telah menjadi cawangan khas mereka dikawasan tersebut. Miskin sangatkah BN Bukit Pulau ini sehingga terpaksa merempat di balai raya yang kita tahu ianya dibina dengan menggunakan duit pembayar cukai.

Kalau BN telah membeli balai raya tersebut, atau dibina dengan memungut derma dari ahli bersekutu mereka kita tidak kisah.

Apakah setelah 54 tahun memerintah, BN masih tidak faham-faham yang mana satu harta kerajaan dan yang mana satu harta parti mereka.

Harta kerajaan untuk digunakan oleh orang ramai menggunakan duit pembayar cukai, manakala harta parti dibina dengan memungut derma dari ahli parti mereka sahaja.

Pembayar cukai ini terdiri daripada rakyat tanpa mengira latar belakang parti politik, amatlah janggal sekali jika ianya hanya boleh digunakan oleh Barisan Nasional sahaja. Jadi, kalau BN berminat sangat belilah bangunan balai raya tersebut.


No comments:

Post a Comment